خانه / داستان / اولین گاهنامه‌ی ادبی آنتی‌مانتال ویژه‌ی ادبیات الکترونیک

اولین گاهنامه‌ی ادبی آنتی‌مانتال ویژه‌ی ادبیات الکترونیک

دنیای امروز لوحی توخالی‌ست و قدرت است که تعیین می‌کند حقیقت چه باشد، نه حقانیت. این روزها که ویروس کرونا بهانه‌ای شده تا فضای مجازی عرصه‌ای برای گفت‌و‌گو و هم‌زیستی عقاید مختلف و تولید خرده‌گفتمان‌ها باشد، نباید منفعلانه نشست و بدبینانه با هر موج نویی مخالفت کرد. همواره برای تغییر و رویارویی با عمق ماجرا باید دل به دریا زد و این موج را به سمتی هدایت کرد که بُرّنده، لیبرو و بیش از پیش ایده‌مند باشد.
توجه به نشر الکترونیک و نویسندگان آن که تن به تأیید سانسور و وضعیت اسف‌بار امروز نشر کاغذی نمی‌دهند، یکی از همین ایده‌هاست. نشرها و نشریه‌های الکترونیکی که متأسفانه حتی نزد جامعه‌ی ادبی ایران چندان به رسمیت شناخته نمی‌شوند، می‌توانند راه میان‌بری برای یک تغییر اساسی باشند. همه‌گیری فضای دیجیتال و چندرسانه‌ای در سال‌های اخیر درک ادبی را نیز تحت تاثیر قرار داده و مدیوم‌های مختلفی را از جمله بصری، شنیداری، آوایی، ابرپیوندی و غیره برای اکران نویسندگان و شاعران زیادی از طریق اینترنت فراهم کرده‌است؛ پس پرداختن به آن برای هرکه دغدغه‌ی ادبیات دارد امری الزامی‌ست. انتشارات الکترونیکی بخش انکارناپذیری از خانواده‌ی بزرگ کتاب‌ها هستند که به‌واسطه‌ی تکنولوژی به قالب کتاب در می‌آیند. اگر نتوانیم خود را همگام با تکنولوژی به‌روز کرده و با زمین آشتی کنیم، از ایجاد تغییر به‌وسیله‌ی آن نیز معذور بوده و محکوم به سنت‌زدگی و رکود فکری خواهیم بود. نگاه سنتی به کتاب و کتاب‌خوانی در ایران مخاطبان بسیاری را از این بخش مهم غافل کرده است که به‌طور قطع در آینده‌ای نزدیک با توجه به بحرانی که فرآیند تولید کاغذ دارد و تاثیر آن بر محیط زیست این نحوه‌ی فروش و مطالعه‌ی کتاب خواهان بیش‌تری پیدا می‌کند.
از همین روی تیم تحریریه‌ی آنتی‌مانتال تصمیم گرفته است تا قدمی در جهت نقد آثار منتشرشده در فضای مجازی برداشته و همچنین با استقبال از افراد ایده‌مند فضاهای جدید اکران ادبی را معرفی کرده، تا حد توان در فرهنگ‌سازی این مسئله و معرفی صداهای مستقل دخیل باشد. بدیهی‌ست که هر ایده‌ برای تأثیرگذاری در فرهنگ حاکم نیازمند حمایت است و این دعوتی‌ست از تمام تریبون‌های فکری مستقل تا با پیوستن به این ایده و پروراندن آن، با ما همراه شوند.
“تیم تحریریه‌ی آنتی‌مانتال”

لینک دانلود اولین گاهنامه‌ی آنتی‌مانتال ویژه‌ی ادبیات الکترونیک
👇👇👇

https://antimantal.com/wp-content/uploads/2020/08/Antimantal.pdf

شما می‌توانید این گاهنامه را به صورت آنلاین در سایت بخوانید.
👇👇👇

Antimantal

درباره‌ی تیم تحریریه آنتی‌مانتال

تیم تحریریه آنتی‌مانتال بر آن است تا با تولید محتوای ادبی و انتشار آثار همسو با غنای علمی، هرچند اندک در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه سهیم باشد. امیدواریم که در این مسیر با نظرات و انتقادات خود ما را همیاری‌ کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *